You're my favorite song - episode 79

Min favoritdel på alla konserter var när jag satt i hjärtat och spelade. Det var en så häftig känsla att se alla fans ovanifrån!
Innan jag gick av scenen vände jag mig om.
- There's gonna be times when people say that you can't live your dreams. This is what I tell them: NEVER SAY NEVER! sa jag med ett stort leende och gick av.




När jag kom av scenen så tog jag upp en vattenflaska och hällde i mig hela på en gång, men hälften rann ut på tröjan och golvet.
- Bieber, du borde lära dig bordsskick, hörde jag Kenny skratta bakom mig och jag slängde sista skvätten vatten på honom innan jag gick in i logen. Jag tog upp mobilen och såg att jag fått ett sms av Nicole:
"Förlåt att jag inte svarade. Lycka till, fast det behöver du inte :) ring mig när du kan, lovar att svara!"
Jag log och gick in i badrummet som fanns inne i logen och drog snabbt av mig dom blöta kläderna och klev in i duschen. Det blev ingen lång dusch, eftersom att vi skulle vidare till nästa stad redan ikväll. Jag drog på mig ett par mjukisbyxor och en tjocktröja och gick ut i logen igen där Scooter satt och spelade Angry Birds på sin iPhone.
- Ready to go? frågade han med ett leende och la ner mobilen i fickan. Jag nickade och tog med mig allt ut ur logen och följde med honom och resten av crewet ut till bussen. 
Som tur var hade nog alla tröttnat på att stå och vänta, eller så visste dom inte vart vi stog parkerade, men det var iallafall helt tomt på fans, vilket var riktigt skönt.
Direkt när jag kom på bussen slängde jag mig i en av sofforna och tog upp mobilen.
- Hej de är Nicole!
- Hej, sa jag och log som en tönt för mig själv, hur är det?
- Jo, det är väl.. bra, sa hon efter ett tag, själv då? fortsatte hon.
- Det är väl okej, jag är jätte trött bara, har inte direkt vilat idag, sa jag med ett leende, även fast hon inte kunde se det.
- Haha, nej jag förstår det, svarade hon och jag kunde nästan höra hur hon log, vad gör du nu?
- Jag ligger i bussen och väntar på att vi ska åka.. Vad gör du själv?
- Kollar på New Moon, svarade hon och sedan var vi tysta ett tag, minst en minut.

NICOLES PERSPEKTIV:

- Jag saknar dig, sa jag efter att vi varit tysta alldeles för länge. Jag hoppades att han inte skulle höra hur mycket min röst darrade.
- Jag saknar dig också, hjärtat, mumlade han tyst i telefonen och sedan blev det sådär tyst igen. Jag hörde hur han andades i en rytmisk takt, men också hur resten av hans crew lät i bakgrunden.
- Hur ska vi klara det här? frågade han plötsligt. Det tog ett tag innan jag fattade vad han menade.
- Jag vet inte, Justin. Allt gör så ont just nu, pratar jag med dig blir jag ledsen för att jag saknar dig, och pratar jag inte med dig blir jag ledsen för att jag inte får höra din röst.
- Vi klarar det här.., eller hur? viskade han så tyst att jag var tvungen att trycka mobilen närmare örat för att höra.
- Vi måste.. viskade jag tillbaka och kände hur en tår rann ner för min kind, men du ska få sova nu, sa jag och torkade tåren, men precis då började det rinna fler.
- Nicole?
- Aa?
- Du vet att jag älskar dig va? När han sa det fick jag ett litet leende på läpparna, samtidigt som tårarna rann.
- Jag älskar dig också.. mumlade jag, godnatt.
- Godnatt, sa han och la på. När han lagt på pressade jag ner ansiktet i kudden och kvävde mitt skrik.
Hela dagen hade jag legat i sängen och kollat på film. Mamma hade kommit in ett par gånger och frågat hur det var med mig, men jag sa bara att det var okej.
Tillslut orkade jag inte kolla klart på filmen så jag stängde av och försökte sova. När jag la ner huvudet på kudden så kände jag att den var helt blöt av tårar.
Efter ett tag somnade jag, och drömde att jag låg i Justins famn, och sov med ett leende.



Förlåt för ett lite tråkigt och kort inlägg, men bättre än inget? ;)
Det är jag, Elin, som skrivit det här, och även 77 och 78 och jag har även gjort en egen novellblogg som ni gärna får kolla in! Det är inte en Biebernovell, utan en Butler, haha :)
http://butlerstories.blogg.se heter den, så in och kolla nu på en gång så är ni bäst :)<3

Kommentarer
Postat av: Fanny

Bra skrivet!

2011-02-23 @ 10:54:50
URL: http://fantanzer.blogg.se/
Postat av: Hanna Skattberg

Hej hur är läget?:D

2011-02-23 @ 10:58:44
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/
Postat av: Sonja

Jättebra skrivet! :D men Nicole måste få åka med på touren snart! :O :D

2011-02-23 @ 12:56:28
Postat av: Clara

Omg skriv mer!!

2011-02-23 @ 15:15:45
URL: http://claralidgren.webblogg.se/
Postat av: elin

jättebra :D

2011-02-23 @ 18:10:28
Postat av: Anonym

aweosome!!!

2011-02-23 @ 18:17:38
Postat av: Johanna

mer :D

2011-02-23 @ 19:48:39
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0