You're my favorite song - episode 81

Det var ingen idé att lägga mig igen och klockan var ändå rätt mycket, så jag gick upp och gjorde mig i ordning och sedan gick jag en lång promenad.
Efter vintern så var jag verkligen glad att det var vår igen, fåglarna kvittrade, solen sken och knopparna på träden hade äntligen slagit ut! Nu kändes livet iallafall någorlunda okej....



Efter en lång promenad så kom jag in och inte efter så kort stund kommer pappa rusandes in innanför dörren med flera påsar i handen.
- Här är lite saker till festen! sa han och ställde ner dom och log som ett fån.
- Oj.. Vad mer ska vi fixa?
- Lite saker, men det får du inte veta nu ju, du får veta det på fredag när din födelsedag och festen är!
- pfft.. sa jag och vände mig om och gick in i köket.

FREDAG NÄSTA VECKA I SKOLAN:

Vi hade matte och jag kunde verkligen inte koncentrera mig.. Jag låg och dunkade huvudet i matteboken. Caylie och Taylor snackade om snygga killar och resten av klassen bara gjorde massa  väsen ifrån sig.
- Du Nicole, ska vi komma hem till dig innan festen börjar så kan vi åka tillsammans till parken?
- Eh ja visst, sa jag och kollade upp på dom.
- Bra, för vi tänkte ta med dig till gallerian idag och hitta nåt snyggt! sa Taylor och log.
- Så nu är det dags att sluta, ropade fröken som stod framme vid tavlan med armerna i kors.
- Oh tack gode gud! sa jag och drog en lyckopust.
Vi gick ut lämnade sakerna i skåpet och sedan gick vi och åt sedan var det bara 2 lektioner till.

Efter skolan tog vi våra saker, lämnade dom henne hos Caylie och sedan gick vi mot gallerian. Först tog vi en fika och pratade vilken stil vi skulle ha.
- Jag tycker du ska ha en klänning, sa Caylie och kollade på mig.
- Va? Jag? Nej! haha... sa jag och skrattade lite och surplade på min chailatte.
- Jo men snälla, sa Taylor och jag såg hur hon till och med log med ögonen.
- Jag kan väl kolla om jag hittar en då...
- Bra!

Efter vi hade fikat klart gick vi till den första bästa butiken vi såg och Taylor och Caylie tog en massa kläder och hängde dom på mig.
- Prova dom här!
Vi gick in i provrummet och dom satte sig på en stol utanför provhytten och för varje klädesplagg jag testade skulle jag gå modeuppvisning för dom och dom skulle säga om dom gillade den eller inte.
Jag tog på mig den första outfiten som var ett linne, en kort tröja som gick ungefär till magen och sedan ett par tighta jeans och sedan gick jag ut och visade dom.
- Det var väldigt snyggt men det passar nog inte direkt för en fest, sa Taylor och kollade på mig när jag gick fram och tillbaka framför dom.
- Nej jag håller med, in med dig och testa nästa, sa Caylie och skrattade.
Jag gick in och testade nästa som var en lila klänning och sedan gick ut och alla vi brast ut i skratt.
- USSSSHH, jag känner mig som en vindruva! sa jag och tjöt av skratt.
- HAHAHHAHA ja! In och testa nästa nu, fick Caylie medans hon skrattade.

Efter jag hade testat massor med kläder tröttnade och gick till nästa affär men där hittade vi ingenting heller så Caylie och Taylor började testa lite saker och dom köpte lite kläder tills kvällen.
Efter dom hade betalat gick vi till en annan affär och samma sak som dom andra tog dom hagar med kläder och slängde dom på mig så jag började testa.
Jag testade lite saker men allt såg så himla konstigt ut på mig. Till sist så tog jag en vit spetsklänning, en kort kavaj och ett par pumps och gick sedan ut och visade.
- Det där ska du ha!!! Och sen kan du ha det där också eftersom det kanske inte är så kul att gå i samma kläder hela kvällen och det kan bli jobbigt med bara klänning,  sa Taylor och pekade på en outfit jag redan hade provat. Det var ett par pösiga byxor, ett svart linne och en blå vit bolero med knappar på.
- Okej, det låter bra! sa Caylie medans jag gick in i provhytten och bytte om till mina vanliga kläder och sedan gick vi och betalade mina kläder.

Taylor och Caylie åkte hem till Caylie och jag åkte hem till mig och gjorde mig iordning. Pappa var i parken där festen skulle vara och fixade allt. Eller ha hade ju anlitat massor med folk att hjälpa till och sedan kommer han och hämtar mig, Taylor och Caylie.
När jag kom hem gick jag gick upp och började med en dusch och sedan satte jag på mig klänningen, fixade håret och sedan sminket. Det var rätt svårt med det blev rätt fint iallafall! Jag var nöjd och ingenting skulle få förstöra kvällen!
Efter ungefär en timma så kom Taylor och Caylie hem till mig och dom tappade helt hakan när dom såg mig.
- Wow!!! sa Caylie och stod och glodde på mig.
- Ska jag ta det som en komlimang? sa jag och småfnissade lite.
- Haha ja det ska du nog, sa Taylor och skrattade och kollade på Caylie som var helt till sig.
- Aja kom nu, pappa står redan där ute ju! sa jag och satte på mig mina klackskor.

Vi gick ut och alla tre satte sig i baksätet på bilen och sedan åkte vi. Jag tog inte med min mobil nu faktiskt, det skulle bli väldigt tråkigt om jag satt med mobilen i handen hela kvällen istället för att umgås med mina vänner som det brukade bli i vanliga fall.
Efter några minuter var vi framme, det tog inte mycket längre och sedan gick vi ut ur bilen och det var fullt med folk och alla var här för min skull. Det kändes som om jag var kändis. Det var en sån himla härlig känsla!

KOMMENTERA! :)


Kommentarer
Postat av: elin

en till idag!! snälla!! Älskar eran blogg!!<3:D

2011-02-24 @ 18:56:09
Postat av: cia

meeeeeeeeer i kväll eller nu det är ju så spänande !! give me more:^)

2011-02-24 @ 19:10:55
URL: http://meanyoume?.blogg.com
Postat av: elin

meeeeeer ! <3

2011-02-24 @ 19:14:18
Postat av: Anonym

ååh ska bli kul att läsa nästa :D!

2011-02-24 @ 19:16:22
Postat av: Johanna

mer mer mer :D

JUSTIN VART ÄR DU? :D

2011-02-24 @ 19:37:38
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Siis

Justin kommer säkert komma dit eller något :D Men meer ;D

2011-02-24 @ 19:38:42
URL: http://musicflower.blogg.se/
Postat av: Anonym

LITE JUSTIN NU TACK ?!?!?!

Novellen heter BIEBERstorys.blogg.se

2011-02-24 @ 19:44:09
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

SKIIIIITBRA!!!!!!!!!! :D



jag är SÄKER på att justin kmr komma dit ;p



ÄLSKAR ERAN NOVELL♥

SKRIV MEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!! :D

2011-02-24 @ 19:44:39
Postat av: Anonym

LITE JUSTIN NU TACK ?!?!?!

Novellen heter BIEBERstorys.blogg.se

2011-02-24 @ 19:44:47
Postat av: josefine

Säg att Justin är där också, typ att hennes pappa har 'hyrt' in honom som en överraskning? fast han vet inte vet om att det är hennes fest! xd haha MEEEEEEEEER!!!!

2011-02-24 @ 19:52:05
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: sara

du över: justin skulle väl veta vem nicoles pappa var eftersom dom har varit tillsammans och greger :E



MER!

2011-02-24 @ 20:39:42
Postat av: Anonym

nni måste börja uppdatera mer tycker jag..

2011-02-24 @ 21:23:48
Postat av: Johanna

Snälla mer ikväll!!

Extremt bra !! :D

2011-02-24 @ 21:40:23
URL: http://johannamalmgren.blogspot.com
Postat av: Anonym

asbra!!! o justin ska komma men hon ska inte bli så specilet glad över de hahhaa

2011-02-24 @ 22:12:50
Postat av: Mig XD

Snälla, snälla skriv mer!!! <3

2011-02-24 @ 22:35:42
Postat av: Rebecca

Håller med ovanstående, "lite Justin nu tack"! Haha jättebra skrivet! Hoppas det blir en lyckad kväll ;)

2011-02-24 @ 23:31:04
Postat av: Anonym

Mera!

Men var har Justin tagit vägen? ;o

Saknar honom ;(

2011-02-25 @ 01:01:05
Postat av: Nellie

Hoppas Justin kommer och överaskar henne, men han kommer säkert komma med Selena ;p

2011-02-25 @ 09:54:50
URL: http://nelliiesplace.blogg.se/
Postat av: Anonym

Med Justin dååå? Skriv mer! :D

2011-02-25 @ 10:33:10
Postat av: Anonym

En idé bara: Till festen har pappan hyrt en artist ( Justin alltså :I ) men som i verkligheten nu så håller han ju inte dunderkoll på vilka han ska till och så så då är det hennes ;)

2011-02-25 @ 15:41:16
Postat av: Anonym

En idé bara: Till festen har pappan hyrt en artist som ska sjunga ( Justin alltså :I ) men som i verkligheten nu så håller han ju inte dunderkoll på vilka han ska till och så, så då är det hennes ;)

2011-02-25 @ 15:42:12
Postat av: Sara

Älskar er blogg:)



haha på bilderna där uppe är det Miley Cyrus med mörk brunt hår och Ashley tisdale med blont hår!:D La märke till det för att jag älskar miles och ash<3

2011-02-25 @ 16:37:17
Postat av: Anonym

det här kanske inte ni vet oså, men jag måste endå fråga vet ni varför man inte kommer in på http://justinbieber.blogg.se ? det står att den är avslutad eller flyttad, kommer ni in på den?:O



2011-02-25 @ 17:25:00
Postat av: Emily

MEEEEEEEEEEER!<3 P.S. Min blogg är inte bara personlig utan handlar också om JB på kategorin: "Justin Drew Bieber,U make my day!"

2011-02-26 @ 00:48:23
URL: http://Emilys.se
Postat av: Anonym

uppdatera!! :D :D

2011-02-26 @ 18:42:08
Postat av: BIEBER NOVELL

SKIT BRA!! JAG ÄLSKAR DENNA!! :D skriv meeeer!! uppdatera! :D <3 <3

2011-02-26 @ 19:14:24
URL: http://ajustinbieberstory.blogg.se/
Postat av: Mig XD

När kommer nästa?? Haha jag vet att det är en onödig fråga för det kommer inget svar på den. Men i all fall när nästa kommer så märker man ju det :P

BieberLove på er <3 (men inte för mycket, kom ihåg att han är min <3<3) :)

2011-02-26 @ 19:49:13
Postat av: Anonym

åå, ni är så himla bra!! mer mer!!!!!!!!!!!!!!!

2011-02-26 @ 20:06:29
URL: http://myfreakiinlife.se
Postat av: Anonym

mera nuuuuuuuuuuuuuuuuu :D

alltså, jag älskar denna, och vill aldrig att den ska ta slut! :)

kan inte typ justin komma o överraska henne eller nått? =)<33333

2011-02-26 @ 20:08:00

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0