You changed everything - episode 6

- Får jag lov min sköna? Sa han och bockade. 
- Självklart! sa jag och neg och tog tag i hans hand. 
Vi började dansa och skrattade så högt så det förmodligen hördes över dom kvarter runt oss.
Det kändes som om i en kärleksfilm, typ såhär leva lyckliga i alla dagar......

Vi hade verkligen jätte kul, det var som i en saga. Han kramade mig och snurrade så vi nästan ramlade.
Fast det gjorde vi nästan av allt skratt och håret satt slickat runt huvudet på oss båda. Han var rätt sexig blöt..
- *uhmm*
Hörde vi någon harkla sig.
Vi kollade och där stod Usher och glodde på oss, det var lite pinsamt. Hoppas han inte hade stått där länge. Jag hade ju fullt upp att dansa med Justin.. haha!
Han ropade på oss att skynda eftersom regnet öste ned. Justin och jag sprang in i baksätet på bilen och forsatte skratta, men vi slutade skratta när Uscher pratade.
- Aha, vem du är du då? Sa lite han nyfiket.
- Eh, jag heter Sofia. Sa jag blygt tillbaka, jag försökte låta rätt cool men jag kände att jag darrade på rösten pga att jag var kall eftersom jag var helt genomblöt.

Bilturen tog kanske tio minuter, jag kom fram till ett stort hus i slutet av city.
Var det Justins..? Wow! Det var jätte fint. Vi sprang in och Usher körde iväg igen.

- Vill du låna kläder av mig eftersom dina är jätte blöta? Frågade Justin snällt medans han huttrade.
- Haha ja tack, det skulle inte vara helt fel nu faktiskt, dom sitter som lim på kroppen!
- Vänta här så springer jag upp och hämtar kläder åt dig. Ett ögonblick!
Han sprang upp och jag stod kvar på satta ställa som jag kom in på. Jag försökte och inte röra mig eftesom det droppade vatten ifrån mig. Men jag stod och kollade runt lite i huset och Justin kom ner men en stor T-shirt, mjukisbyxor och en stor lila handduk. Jag gick inte på toan och bytta och när jag kom ut stod vi och skratta åt mig för jag såg så rolig ut.. Men det var mysigt. Jag virade in håret i handduken och sedan gick vi inte i vardagsrummet och satte oss i soffan.
- Vill du ha varm oboy med marshmallows? frågade Justin, Det är jätte gott!
- Ja tack, kan jag låna telefonen medans du gör i ordning det?
- Ja visst, den står där. Det är bara att ringa så fixar jag drickan.
Jag gick till telefonen och slog mitt hemnummer.. och någon svarade.
- Hej det är Katarina (din mamma)
- Hej mamma, det är Sofia.
- Hej gumman, vart är du? Du har ju vart borta jätte länge, det ha inte hänt något va!? sa hon lite oroligt.
- Haha nej det har det inte, jag har haft en fantaskigt dag! Jag kan berätta allt när jag kommer hem senare.
- Okej, vad härligt, men vart är du?
- Jag är hos en kompis, jag förklarar med när jag kommer hem sa jag ju.
- Okej, men du gumman, kan du inte sova hos den du är hos nu? För pappa och jag ska till några kompisar och du blev ju så himla sur på oss höromdagen när vi kom hem en dag försent.
- Vänta då, sa jag och sedan ropade jag till Justin. - Får jag sova här? :)
- Ja visst, har inget annat för mig. Det skulle bara bli kul, skrek Justin från köket.
- Jag fick sova här, men vi hörs imorgon. Puss jag älskar dig, sa jag.
- Älskar dig med och sköt om dig nu.
*KLICK*
Jag gick till soffan igen och Justin kom med två stora koppar med oboy och han satte sig bredvid mig.. Vi drack en klunk var.
- Får jag göra en sak? Det blir kul, sa Justin.
- Vadå?
- Nej det får du se, blunda.......

Kommentarer
Postat av: Molly

RIKTIGT BRA! fortsätt skriiiiiiiv! :D

2010-10-19 @ 14:13:57
URL: http://ekelunds.devote.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0