You changed everything - episode 5

Ey du Sofia, kan vi gå? Sa han lite stressat och kollade på killen medans han sneglade samtidigt på mig. Jag hann inte ens svara då han reste sig upp och tog min hand och sprang lite lätt där ifrån. 
Killen började springa efter oss och sedan såg vi att det hade kommit massa andra paparazzis som jagade oss. 
Efter en liten springtur hade vi äntligen lurat av dom och vi var inne i en återvändsgränd..... 


Han kollade runt höret för att se om vi hade blivit av med dom. Han vände sig tillbaka snabbt och sedan gled han ner på återvändsgrändens vägg ner på gatan flåsandes.
- Vi är av med dom, skönt! Paparazzi är det ända som förstör allting med att vara berämd, sa han sedan.
- Haha okej, hur är det annars då?
Jag satte mig ner vid honom, tätt intill och han förklarade i varje liten detalj. Det var faktiskt inte riktigt som jag hade trott.. Man har ju så mycket press på sig.. Medans han berättade kollade han ner i marken. Han hostade och sedan tittade han upp mot mig. Han log, och jag blev varm i hela kroppen. Från topp till tå, sedan tog han min hand.
- Det gör inget att det blev som det blev idag, jag hade både kul och trevligt. Du verkar riktigt snäll och du är en bra lyssnare. Och du.... Förlåt för att vi busplingade. Jag hade aldrig gjort det om jag visste att det var du.
- Haha, tack! Du är inte så pjåkig du heller, faktiskt riktigt snäll! Det är lugnt, jag är glad att du busplingade på min dörr för annars hade jag inte suttit och hållt i hand med dig just nu, sa jag och log tillbaka.
Han kollade bort fort och harklade sig lite... Han släppte min hand.
- Förlåt, um.. Det var inte meningen, sa han sedan och kollade bort för att han blev generad.
- Haha det gör ingen, jag gillar det, sa jag och tog tag i hans hand igen. 
Jag kände hur han klämde åt hårdare och det verkade faktiskt som om att han tyckte om det.

Vi hade suttit så ett tag, och vi kollade ner i marken sedan tog han upp sin mobil och gick iväg. Efter nån minut kom han tillbaka.
- Uscher kommer och hämtar oss. Det gör väl inget? För det börjar bli lite mörkt och det är inte speciellt vart heller.
- Nej det gör inget, det ska bara bli spännande och träffa Uscher och alla.. *:)*
- Bra, han sa att han såg fram emot att träffa vilken tjej jag är träffat denna gång och få se om hon är rätt "typ", sa han och blinkade och sträckte fram handen. Jag tog tag i den och sen ryckte han upp mig från den hårda asfalten jag satt på. Han drog så hårt så jag flög upp, flög på honom och han tog ju imot mig. 
Vi kollade på varandra, ögon mot ögon och han såg verkligen ut som en söt lite nallebjörn. 
Han tog armarna om mig och kramade mig mjukt och sedan sa han att jag var en bra kompis.. Det värmde. 
Det började verkligen bli mörkt nu och det började spöregna.. Great. 
Vi kollade på varandra när vi stod där och höll om varandra och sedan började vi as garva eftersom båda var lika blöta som om vi hade hoppat i en sjö. 
- Får jag lov min sköna? Sa han och bockade. 
- Självklart! sa jag och neg och tog tag i hans hand. 
Vi började dansa och skrattade så högt så det förmodligen hördes över dom kvarter runt oss.
Det kändes som om i en kärleksfilm, typ såhär leva lyckliga i alla dagar...... 

Kommentarer
Postat av: Johanna

OMB säger jag bara!Älskar den <3

2010-10-18 @ 19:51:01
URL: http://www.jojjos.wordpress.com
Postat av: Hanna

verkligen jättebra!

2010-10-18 @ 20:52:24
URL: http://villutomlands.blogg.se/
Postat av: Laura

Åhh den är grym! Verkligen!

Vill läsa nästa del nuuu ;)

2010-10-18 @ 21:17:01
URL: http://alltidlaura.blogg.se/
Postat av: Julia

Bra att du tipsade mig om den!

Den är super bra x'd

2010-10-18 @ 21:31:52
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: josefindahl

hur ser man nr 1?

för jag vill gärna läsa från början :D

2010-10-27 @ 15:03:20
URL: http://josefindaahl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0