You changed everything - episode 19

- Hej Justin! Kan jag få din autograf? frågade ena tjejen.. Hon hade långt brunt hår och hade blåa ögon.
- Självklart kan du det beautiful, sa han och kollade på henne och bet sig i läppen.
VAFAAAAAAAN..... tänkte jag, tänk om det är såhär det händer när han är borta på sin jävla tour?



Jag ignorerade det hela och fortsatte bowla själv medans han stod och pratade med dom där tjejerna. Dom stod där ett bra tag faktiskt och efter en stund började jag känna mej lite utanför. Han hade ju åkt hit för att spendera tiden med mej eftersom att han skulle åka på tour och lämna mej i hela fem veckor. Och så går han och låtsas som att jag inte ens fanns.
Tiden gick och han stod fortfarande och pratade med dom , ibland skrattade tjejerna så högt åt saker som Justin sa att jag bara ville be dom att hålla käften och lämna oss ifred. Jag kastade klotet en sista gång och träffade tre käglor. Jag orkar inte mer nu , tänkte jag och gick därifrån. Jag tog mina skor och gick från bowlingstället. Så fort jag gick ut tog jag upp min mobil och skickade ett sms till Justin.

"Hoppas du har kul. Ha det så bra när du är borta på din tour , jag kommer att sakna dej. Vi ses om fem veckor , xx Sofia."

Jag stoppade ner mobilen i fickan och började gå hemåt. Jag var väldigt besviken. Jag förstår att han inte bara kan gå därifrån och ignorera sina fans , men jag betydde väl lite mer för honom än vad dom gjorde ? Eller...? Efter ungefär en kvart hade han fortfarande inte svarat på mitt sms. Hade han så roligt att han inte ens brydde sej eller hade han inte hört att han hade fått ett sms på grund av den höga musiken där inne i bowlinghallen ? *pling* Äntligen svarade han !

"Var är du ? Varför lämnade du mej här själv ?"

Menade han allvar ?! Han ignorerade ju mej , jag tänkte inte vara kvar där hela kvällen och bowla själv !
"Jag mår inte så bra , jag har lite ont i huvudet och jag ville inte störa dej så jag gick hem själv istället"
Jag var tvungen att ljuga , jag ville inte skriva att det var för att han spenderade mer tid med dom andra tjejerna än med mej. Han skulle nog tycka att jag var självisk då och det är jag faktiskt inte. *pling* Den här gången svarade han lite snabbare.
"Du borde bara ha sagt till , det är ju jättelångt till dej härifrån ! Var är du nu ? Jag kan komma och hämta upp dej och skjutsa hem dej. ♥"
"Det är lugnt , jag klarar mej... Jag är hemma snart."
Jag ljög igen , jag var inte alls hemma snart. Jag hade bara gått en kort bit. Jag hade ändå inget att göra så jag hade ingen anledning till att skynda mej.

Jag kollade på min mobil var femte sekund kändes det som , men han svarade aldrig på mitt sms. Efter ungefär fyra minuter hörde jag att någon bil stannade bakom mej.
- Hoppa in , jag kör dej hem.
Det var Justin , hur kunde han veta var jag var ? Jag ignorerade honom och fortsatte gå. Han körde sakta bakom mej och suckade.
- Vad är det Sofia ? Varför är du sådär ? Hoppa in i bilen och låt mej köra hem dej. Det är fortfarande länge kvar tills du är framme.
- Varför jag är såhär ? Justin , du ignorerade mej hela jävla tiden. Jag trodde att vi skulle dit och ha kul tillsammans. Du och jag ! Inte att vi skulle dit och jag skulle få bowla själv som en idiot medans du stod och hade kul med några andra !
- Förlåt... Hoppa bara in , snälla. Vi pratar när vi kommer hem till dej.
- Jag tänker inte hoppa in Justin. Lämna mej ifred ! skrek jag och började gå fortare.

Han klev ut ur bilen snabbt. Han tog tag om min arm och ställde sej framför mej.
- Snälla , förlåt mej. Det verkade bara som att dom var riktigt stora fans och då ville jag inte verka dryg och dissa dom.
- Men spelar det ingen roll om vad jag tycker Justin ? Mej kan du ignorera , men inte ett gäng främlingar ?
- Jag känner inte dej särskilt bra heller Sofia ! Jag vet ingenting om dej. Du är en främling exakt som dom ! skrek han.

Jag kunde inte fatta att han just hade sagt det där. Hur kunde han ? Om jag nu var en total främling för honom varför hade han sagt att han gillade mej då ? Varför hade han sagt att han aldrig skulle glömma mej ? Varför hade han gett mej halsbandet ? Varför kallade han mej för BabyGirl ? Varför , varför , varför ?!
En tår började rinna nerför min kind.
- Hejdå Justin , sa jag och började gå.
- Sofia... Vänta ! Snälla förlåt mej , jag menade det inte. Förlåt , förlåt !
Han ställde sej framför mej igen och tog min hand.
- Justin , hur kunde du säga sådär ? sa jag medans tårarna bara rann.
- Jag vet inte , jag bara... Det bara flög ur mej. Jag är så konstig just nu , jag vill inte vara ifrån dej så länge... sa han och jag såg att det började komma en liten tår ur hans öga...



Kommentarer
Postat av: Madde

Dehär fick mej att gråta, så sorligt :(, aw, de kmr ju bli bättre, varför kan inte mitt liv vara sådär? :(

2010-10-24 @ 19:58:33
URL: http://madeleneskogs.blogg.se/
Postat av: Julia

Åhh, spännande!! Jag började faktiskt gråta pyttelite i slutet, hahha. Jag är ganska känslig...

2010-10-24 @ 20:09:02
URL: http://jumpie.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Seriöst jag älskar det här! Så himla bra :) Längtar efter mer mer MEEEERRR

2010-10-24 @ 20:10:30
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: Emma

Den här delen var verkligen skit bra!!! Snälla kan du lägga ut Episode 20 ikväll?! Vill höra fortsättningen! :D

2010-10-24 @ 20:24:12
URL: http://emmaslivitext.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Sv: det gör jag redan :)

Jag har en fråga, har ni skrivit hela till slutet eller hittar du på lite eftersom? :P?

2010-10-24 @ 20:28:55
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: Julia

Åhh, så underbar berättelse! <3

Fick tårar i ögonen när jag läste det ;)

Meeer, snälla ikväll!



Kommer det en till del ikväll?! :o

Snälla svara! ;)

2010-10-24 @ 20:31:39
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Karro ;)

ut med episode 20, NU! (A)

2010-10-24 @ 20:38:57
URL: http://iindianknas.blogg.se/
Postat av: anna

wooow. älskar dom här berättelserna! har typ läst dom 5 gånger, och det är bara idag... lägga ut 20 idag? :D

2010-10-24 @ 20:51:30
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Julia

Okej, då vet jag ;)

2010-10-24 @ 20:51:42
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Daniella <3

asså jag har tårar i ögonen, Älskar de !

2010-10-24 @ 21:11:43
Postat av: sanna

aww.. berättelserna är så fina :)

kan du inte lägga ut episod 20 ikväll?

2010-10-24 @ 21:28:57
Postat av: Camilla

ååååh ÄLSKAR den här berättelsen! :D <3

vill veta vad som händer....typ nu? x)

kommer ni lägga ut Episode 20 ikväll?!



P.S ni borde ju skriva en bok av det här!

2010-10-24 @ 22:03:59
Postat av: Anna

mer (a)

2010-10-24 @ 22:04:28
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: petra

så himla bra skrivet, kan du inte lägga in 20 ikv?:)

2010-10-24 @ 22:36:33
Postat av: Jossann

Skitbra!<3 Mera!!!!

2010-10-25 @ 11:42:55
URL: http://lixxomjossann.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0