You changed everything - episode 15

Justins bil stod kvar där och han satt i den med händerna för ögonen och sen såg jag att han slog hårt med en knytnäven på rutan och sedan åkte han iväg.
"Nu känner jag mig dum, jag kanske ska ringa honom och be om förlåtelse för att han såg ledsen ut.." tänkte jag...



Klockan var bara 17.27 , vad skulle jag göra resten av dagen ? Jag ångrar att jag bara gick in utan att prata med honom. Vi kanske hade kunnat lösa det hela. Då kanske jag hade varit med honom just nu... Det var inget jag hellre ville än att vara i hans närhet just nu. Han fick mej att må bra.
Jag bestämde mej för att skicka ett sms till honom.
"Förlåt för det där... jag blev bara så avunsjuk eftersom att du kanske kommer att glömma mej medans du är borta..."
Jag väntade ett par minuter. *pling* Jag läste smset snabbt.
"Glömma dej ? Hur skulle jag kunna glömma dej ? Sofia , jag vet att vi bara har kännt varandra i ungefär två dagar , men jag gillar dej verkligen jättemycket. Jag lovar att ringa dej varje kväll , eller smsa. xx Justin."
Jag läste smset igen , och igen , och igen. Började jag bli kär i Justin ? Nej , det kunde inte hända. Vi hade ju knappt kännt varandra i tre dagar.
"Okej , tror du att vi kan träffas imorgon ? Jag saknar dej redan."
Det var sant , jag saknade honom. Det kändes som att det var evigheter sen jag hade träffat honom även om det bara vara minuter sen. Jag hörde dörren öppnas där nere.
- Älskling , är du hemma ? , frågade mamma från nedervåningen.
- Jaaa , jag kommer ner snart ! ropade jag.
Jag väntade på att Justin skulle svara. *pling*
"Sure , jag kommer till dej så kan vi kolla en film om du vill ? Bara du och jag , utan Christian och dom :)"
"Aa det kan vi , kan du åka förbi affären och köpa en stor chockladkaka åt mej ? Du kan få tillbaka pengarna när du kommer hit imorgon. xx"
"Hahah ja , sötnos !"
"Tack , men jag ska gå ner till mamma och pappa nu. Vi hörs sen , puss."

Jag lämnade mobilen i sängen och gick ner.
- Hej gumman , hade du roligt hemma hos din vän ? frågade mamma.
- Jodå , det hade jag. Han var väldigt snäll !
- Han ?! Har du sovit hos en kille ?! frågade pappa hysteriskt.
- Ja , pappa jag är 15 år gammal. Och dessutom så är det inte så att vi gjorde nånting. Vi sov bara !
- I samma säng ? frågade han och kollade på mamma och sedan på mej.
- Vad spelar det för roll ? Vi gjorde inget , okej ? svarade jag.
Innan han hann börja diskutera ännu mer så började mamma prata igen.
- Vem är din vän då ? frågade hon och log lite retsamt.
- Justin Bieber...
- Men snälla du , när ska du sluta prata om den där Beiber-killen Sofia ?
- Bieber är det , inte Beiber ! Och det är faktiskt sant !
- Sluta nu , du är 15 år gammal som du själv sa. Är du inte lite för gammal för att hålla på sådär om en artist du förmodligen aldrig kommer att träffa ? sa pappa.
- Men hon kanske talar sanningen Carl , vad vet vi ? sa mamma till honom och kollade sedan på mej.
- När får vi träffa honom då ? frågade han.
- Han kommer hit imorgon , vi ska kolla på film. Om det går bra för dej pappa ?
- Så länge ni inte gör mer än kollar på filmen så går det bra , och du vet nog vad jag menar.

Jag orkade inte lyssna på honom längre så jag gick upp till mitt rum och satte mej vid datorn. Jag loggade in på twitter och twittrade lite.
"Anything can happen in this world , for an ordinary girl. Like you , like me."

Jag gick in på Justins twitter. Han sista tweet var för tretton minuter sen.
"It's like an angel came by and took me to heaven , cuz when i stare in your eyes it couldn't be better. - Never let you go"

Jag undrade om det handlade om mej ? Kanske , kanske inte. Han kanske skrev raden ur hans låt bara för att. Jag loggade ut och la mej i sängen och kollade på tv. Det var Jersey Shore. Jag kollade på det en stund och sen bytte jag kanal. Criminal Minds skulle precis börja , mitt favoritprogram. Just när programmet var på väg att sluta såg jag att klockan hade blivit 20.27 , jag visste att det var för tidigt för att gå och lägga mej men jag brydde mej inte. Jag ville bara lägga mej och somna direkt och sen vakna upp medveten om att jag skulle vara med Justin !
Jag bytte om till ett par shorts och ett nattlinne , tog min mobil och la mej i sängen igen. Jag smsade Justin.

"Godnatt BieberBabe , ses imorgon :)"
"Ska du redan sova ? Den är inte ens nio än , haha"
"I know , men jag orkar inte vara uppe. Puss"
"Godnatt , sov gott BabyGirl ♥"
"BabyGirl ? Haha , jag gillar det :)"
Jag väntade ett tag på att han skulle svara. *pling*
"BieberBabe ? Hm... jag gillar det nog också , ganska gulligt :)
"Bra , sov gott ♥" svarade jag , sedan ställde jag min mobil på nattbordet och efter nån minut somnade jag...

Kommentera vad ni tycker om ni vill ha Episode 16 !



Kommentarer
Postat av: Johanna

2010-10-22 @ 23:38:02
Postat av: Johanna

Asså jag blir så jäkla glad av att läsa de här novellerna önskar att dom fans på bok :/<3

2010-10-22 @ 23:39:06
Postat av: Julia Linnéa Frida Jennifer Johanna

I LOOVE IT!

Klart jag vill ha en episod 16 x'd

Längtar redan ;)

2010-10-22 @ 23:40:12
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: silje

episode 16....waiting!! :))

2010-10-22 @ 23:48:31
Postat av: Anonym

- vafan är det här?!

2010-10-23 @ 00:09:43
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: josefine

åhhh.. det är så gulligt alltihop ^^ önska att allt kunde hända på riktigt, i verkligheten liksom (a) haha!!

waiting för episode 16 :D:D:D

love.

2010-10-23 @ 00:12:28
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV; tack, aa de har jag :)

2010-10-23 @ 00:23:33
URL: http://emelielofquistt.blogg.se/
Postat av: Artan

Whatsup! Vad är dina planer för lördagen?

Puss!

2010-10-23 @ 00:24:30
URL: http://artanart.blogg.se/
Postat av: anna

asså, allt känns verkligt. SKRIV FORTARE! :D

2010-10-23 @ 00:39:41
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: cajsa

OMB !! <3

assa jag läste typ alla episoder på kanske 20 minuter eller mer. Dom äger så mycket <3 din blogg ÄGER!!! väntar tills 16'de kmr :) <3

2010-10-23 @ 02:06:24
URL: http://snicks.blogg.se/
Postat av: hohoho

MERRRR!!!!

2010-10-23 @ 11:00:58
Postat av: Decemberjul

Läs min blogg Decemberjul! En blogg som handlar om allt som har med julen att göra!

Hoppas att du får en trevlig helg :)

2010-10-23 @ 11:59:48
URL: http://decemberjul.blogg.se/
Postat av: Johanna

skriv meer!<3

2010-10-23 @ 12:46:33
URL: http://www.jojjos.wordpress.com
Postat av: Julia

Meeeer, berättlsen är jääääääte bra! :)

2010-10-23 @ 13:37:57
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Jossann

Hur bra som helst! :)<3

2010-10-25 @ 11:25:24
URL: http://lixxomjossann.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag har precis hittat hit till din blogg och har just läst de 15 första episoderna och jag kan inte få nog, så sjukt bra!

2010-11-14 @ 02:33:10
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0