You changed everything - episode 4

Jag log för mig själv och insåg att justin verkligen är en helt vanlig grabb som hänger med polarna och han verkar faktiskt rätt trevlig. Jag stod kanske nån minut sedan blev det mörkt.. Det var nån som höll för mina ögon.
- Gissa vem? Sa någon med en mörk röst... Jag blev vett skrämd! ....

... Jag funderade på om jag skulle slita bort händerna eller om jag skulle gissa vem det var först. 
- Justin? Sa jag sedan efter några sekunder. 
Jag slet bort händerna och där stod en kille, ungefär 5 cm längre än mig. Solglasögon och en grå mössa. 
- Japp, hur kunde du gissa rätt? Man möter inte självaste Justin Bieber på gatan varje dag, sa han och små skrattade.
- Haha nej jag vet, jag är nog den lyckligaste belieber tjejen just nu! 
Han skrattade och kollade mig i ögonen och det kändes som om hela världen stannade upp i den ögonblicket. Helt otroligt, jag var mindre än en meter ifrån världens kändaste (och sötaste) tonåring!! 
- Aja, varför står vi här för? Ska vi sätta oss på ett fik? Jag är sugen på yoghurt, sa han sedan efter några sekunder som nu kändes som ett helt decennium. 
- Eh j-j-jaaa visst! Yoghurt vore kul, eller gott menade jag... 
Han log mot mig och tog min hand för och visa mig ett bra café inärheten.
"Herregud, han tog min hand! Nu vet jag iallafall att de är sant att han gillar och hålla tjejer i hand när han går som det nu är sagt. Men undra hur många tjejer det har vart innan mig..? Det kanske sist var en tjej för 1 timma sedan som höll honom i handen. Eh sluta nu sofia, du ska vara glad nu. Du håller faktiskt Justin i handen!" Tänkte jag medans han for omkring med mig som en liten unge i en storstad. 

Efter en liten vandring så var vi äntligen framma vid ett litet café vid slutet av kvarteret. Det var öde där. 
Det kanske var lika bra så att alla inte skulle tappa hakan när vi kom in där och det skulle ryktas om att han hade skaffat en ny tjej.. 
Han gick fram till disken och beställde sedan en yoghurt och sedan frågade han mig vad jag ville ha.
- Men jag kan betala för mig själv, jag är inte fattig, sa jag medans jag tog fram plånboken. 
Han höll för plånboken och sa sedan : 
- Nej du, jag betalar. Det var ju jag som drog dig hit, det var ju min idé att träffas så nu betalar jag, sa han bestämt och jag hade inget val att bara lägga undan plånboken och se glad ut. 

Vi satte oss vid uteserveringen och började att dricka våran yoghurt. När vi hade suttit där och vi nästan var klara gick en kille förbi, han sneglade lite och sedan tog han fram en kamera.
- Ey du Sofia, kan vi gå? Sa han lite stressat och kollade på killen medans han sneglade samtidigt på mig. Jag hann inte ens svara då han reste sig upp och tog min hand och sprang lite lätt där ifrån. 
Killen började springa efter oss och sedan såg vi att det hade kommit massa andra paparazzis som jagade oss. 
Efter en liten springtur hade vi äntligen lurat av dom och vi var inne i en återvändsgränd..... 


 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0