You changed everything - episode 3

Jag vaknade av att jag hörde en duns... Jag hoppade till i fotöljen och såg att det var ljust ute. Fan jag måste ha somnat. Tv;n stod fortfarande på och just nu var det Pimp my ride.
Jag gick ut trött i hallen och såg att dunsen hade vart ett litet brev som hade kommit farandes i brevinkastet. Jag öppnade och det stod......



... "Förlåt för igår kväll, jag menade det där med busplingandet.. Det var rätt dum gjort efter jag såg hur förvånad du blev när du såg att några sprang iväg. Men vi hade en kul kväll, kompisar tillsammans och jag har precis kommit hem till kära atlanta. Det är skönt att bara vara hemma med kompis efter en lång tripp i Japan.
Men jag hoppas iallafall inte att du tog åt dig, för du verkade ju rätt glad på twitter? ;)
Hur kan jag gått göra dig? Ska vi träffas senare idag vid Wendy's? Vi säger klockan 14:00.
xox Justin
PS. mitt nummer är ******** om du vill få tag på mig. ♥"

Jag stod kvar vid dörren och jag läste om brevet en gång till. Är det verkligen han eller är det nån som busar nu?
Jag gick in i köket och satte mig vid köksbordet och tog en bulle och läste brevet om och om igen. Sedan hörde jag att en nyckel vred sig i ytterdörren och jag hoppade till. Tänk om det var Justin? Men hur hade han fått mna hemnycklar? Så listig är han inte.
Men in klev mamma och pappa och jag blev lite smått förbannad.
- Jaha, nu passar det och komma och klockan är 11:00 PÅ MORGONEN, fräste jag åt dom.
- Förlåt gumman, men vi sa kanske att vi skulle komma hem på kvällen, och kanske betyder varken ja eller nej. Vi gjorde dig förberedd med oboy ju.
- Ja men iallafall, ni kunde ju ha ringt?
- Förlåt, sa dom lugnt och sedan kramade dom båda mig. 
Jag gick upp på mitt rum och kollade på klockan, tio över elva.. Skulle jag chansa och gå till Wendy's 14:00?
Eh jag gör det! Vad kan man förlora egentligen? Tänkte jag och började räkna hur många timmar det var kvar.. 3 timmar och 50 minuter. På den tiden skulle jag kunna göra rätt mycket på. Jag gick ner och åt frukost och jag hade fortfarande brevet i handen. Jag la det på byrån i hallen medans jag tog på mig kläder och sminkade mig lite lätt. Sedan gick jag upp och satte mig vid datorn och twittrade lite - "I have a 'date' today.. Guess who!? ;)"

Jag gick raka vägen ner utan och kolla om någon gissade på vem jag skulle på en 'date' med. Okej, det kanske inte heter date, vi ska ju bara träffas och typ snacka lite. Det vore ju kul. Det kan man ju inte tacka nej till eller hur? 
Klockan var 13:15, tiden hade gått snabbt när jag gjorde mig i ordning.  Jag gick ut till busshållplatsen och kollade busstider. Nästa buss skulle gå 13:25, perfekt. Då är jag på Wendy's lite innan 14:00 och då är jag säker på att jag inte kommer för sent till våran lilla 'date' som jag nu kallar det eftersom det låter rätt coolt! 
När bussen kom satt jag och nynnade i huvudet "Jag ska på date med Justin, jag ska på date med Bieber, jag ska på date med justin bieber lalalala fan vad jag är glad!" Och jag var så glad att inte nån kan läsa tankar för den skulle antagligen stå och garva åt mig nu..

När jag klev av bussen var jag tvungen att gå en bit för att komma fram till våran lilla mötesplats. Jag var före honom, aja det var väl lika bra.
Jag kollade ner i marken och väntade. Sedan kom jag på att jag kunde messa honom.
- Var är du? Jag är vid Wendy's nu, xx Sofia
*pling* - Jag kommer alldeles strax!! x Bieber
Jag log för mig själv och insåg att justin verkligen är en helt vanlig grabb som hänger med polarna och han verkar faktiskt rätt trevlig. Jag stod kanske nån minut sedan blev det mörkt.. Det var nån som höll för mina ögon.
- Gissa vem? Sa någon med en mörk röst... Jag blev vett skrämd! ....

Kommentarer
Postat av: Hanna

gosh vad bra (A)

2010-10-17 @ 21:51:15
URL: http://villutomlands.blogg.se/
Postat av: silje

love it

2010-10-17 @ 22:22:51
Postat av: Anonym

jätte bra ! det kmr väl en fortsättning?! :D :D :D :D :D :D :D

2010-10-18 @ 14:10:32
Postat av: Anonym

Älskar det ! :)

2010-10-23 @ 13:00:06
Postat av: Anonym

Från 10 över 11 till 14 är det 2 h och 50 min inte 3 h och 50 min

2011-07-13 @ 08:33:02

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0