You changed everything - episode 45

- Men borde vi inte byta om först ? frågade Christian.
- Jo det borde vi nog , svarade jag och gick mot min garderob.
Jag tog ut ett par kalsonger , mjukisbyxor och en t-shirt. Sedan gick jag till badrummet och bytte om.....

Jag kollade på mig själv i spegeln när jag skulle låsa upp dörren och sedan gick jag ut och drog handen över ansiktet.
Jag gick in till mitt rum igen och alla hade redan bytt om och satt och kollade bland mina filmer.
- Vilken film ska vi ta Justin? frågade Ryan.
- Eh spelar ingen roll, ta nån bara. Jag har ju redan sett alla.
Dom tog en film som jag inte såg vilken det var. Vi gick ner till tvrummet och slog på dvd;n och då såg jag att det var step up. Den är bra, men kommer inte ihåg så mycket så det ska bli kul att se den igen.
- Åh jag älskar den här filmen!! skrek Caitlin rakt ut när vi satt i soffan och log mot mig.
Jag log till baka lite och vände blicken mot TV;n igen.

Efter en stund när ungefär halva filmen hade gått så hörde jag en melodi. Dom andra var väl för inne i filmen för att höra det.
Jag funderade på vad det var, sen kom jag på. Mobilen ringde!
Tänk om det var Sofia? Jag reste mig upp och sprang fort till köket där min mobil låg.
Missat samtal - Okänt nummer.
Jag blev förbannad för det kanske hade vart Sofia som ringde och saken gjorde det inte bättre av att jag hade "Just the way you are" som ringsignal som jag spelade för Sofia på piano nästan precis när vi hade träffats.
Jag tog tag hårt i min mobil och sedan sulade jag den så hårt i väggen som möjligt med hopp om att den skulle gå sönder, men det gjorde den inte.
Jag satte mig i köket och bara tänkte på allt Sofia och jag hade gjort, det var sorgligt att det var slut...
Efter en stund försökte jag hämta mig och gick tillbaks till tvrummet där alla satt och tittade på filmen.
- Ska vi smälla raketer klockan 00.00? frågade jag efter ett tag.
Alla kollade på mig med "håll käften eller gå härifrån" - blicken.
- Vad? Klockan är 7 minuter i tolv och vi kanske ska fixa raketerna först.
- Men jag vill smälla raketer, sa Caitlin och log mot mig. Om inte dom andra vill göra det så kan ju vi gå ut själva och smälla och vänta på tolvslaget?
- Nej men jag vill, sa Chaz, Ryan och Christian i kör. Vi pausar filmen då.
Jag tröck på paus knappen och gick till förrådet och tog ut alla raketer och sedan gick vi ut och satte ner dom i marken.

SOFIAS PERSPEKTIV:

När kenny hade skjutsat hem mig gick jag raka vägen upp till mitt rum och grät som jag aldrig hade gjort förut...
Ingen vad hemma som tur var, mamma och pappa var hos några kompisar och festade och skulle antagligen komma hem imorgon eftermiddag.
Jag satt i min säng och rev ut blad ur min dagbok där jag hade skrivit hur bra Justin var, han skulle vara raderad ur mitt liv innan nästa år och det var bara några minuter kvar på det här skit året.
När klockan slog tolv hörde man att det smällde över helt staden och alla var glada, alla utom jag. Justin hade ju Caitlin så varför skulle han vara ledsen? Hon betyder säkert mer för honom än vad jag gör...
Jag satt ett tag i min säng och bara stirrade in i väggen och sedan gick jag mot badrummet.
Jag öppnade skåpet över handfatet och tog ut en burk och öppnade den. Det låg tabletter där i..
Jag tåg kanske 7 stycken och svalde på en gång och sedan stod jag lutad på handfatet.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Vi satte eld på raketerna och räknade ned.. 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0!!!!
Caitlin tog min hand och kollade på alla raketer som for upp i luften.
- Det gör väl inget att jag håller dig i handen Justin? Det är lite små kallt faktiskt, sa hon och kollade på mig.
- Nejdå, jag tycker också det är lite kallt.
Hon närmade sig lite och höll om mig och sen stod vi där och kollade på alla raketer som var över centrum.
Hon kollade på mig och sedan närmade hon sig och våra läppar möttes.
Jag slöt mina ögon och drömde mig bort och hon höll vid min nacke och jag blev helt knäsvag..
Jag öppnade ögonen efter några sekunder och förs då insåg jag vad jag hade gjort.. Jag hade kysst Caitlin!
Jag slet bort henne från mina armar och hon stod och kollade på mig med en sårad blick.
- Eh förlåt.. Men jag kan inte, mitt hjärta tillhör en annan Caitlin, jag är kär i Sofia plus att du har Tyler!? skrek jag åt henne.
- Jag vet.. Men jag har saknat din närhet Justin.
Jag kom och tänka på Sofia, det var hon jag ville kyssa. Inte Caitlin. Jag hade ställt till med för mycket trubbel ikväll så jag sa till dom andra att jag skulle gå och hämta nya raketer.
Jag sprang in och ut på framsidan, ner till bilen och startade dem. Jag hade lurat mina vänner vart jag skulle men jag var tvungen att träffa Sofia, NU!

Jag parkerade utanför hennes hus och sprang mot dörren. Jag ställde mig på trappen och tog ett djupt andetag och plingade en gång och väntade lite. Ingen öppnade...
Jag plingade en gång till och väntade en gång till, inget svar denna gång heller.
Jag ställde mig och tok plingade om och om igen så jag fick ont i tummen. Ingen kom och öppnade och jag bestämde mig för att gå in.
- Sofia? Är du hemma? ropade jag.
Jag gick runt ner på nedervåningen i alla rum och letade och sedan gick jag upp för trappan.
Jag gick in i hennes rum, det var tomt.. Jag gick till dom andra rummen och sedan såg jag att det lös inne på toaletten.
Jag gick in där och där låg hon på golvet......

Det är jätte kul att ni gillar våran blogg så att ni vill göra ungefär likadana bloggar och skriva noveller på.
Men vi har märkt att det är jätte många som härmar oss med både bloggnamnet och novellerna och snälla, gör inte det! Det ligger mycket tid bakom dom inläggen vi gör och då är det inte så kul om någon gör något liknande.

Kommentera vad ni tycker om episode 45! :)

Kommentarer
Postat av: Maja

Snälllllllla en till ikväll jag klarar mig inte annars! bästaaaaaa <3<3<3<3<3

2010-11-09 @ 16:39:42
Postat av: Anna

asbra!! Mer (a)

2010-11-09 @ 16:39:56
Postat av: Hannah ;)

OMG!!!!! va bra när kmr nästa snälla lägg ut den så snart som möjligt. ni skriver skiit bra jue. och jag älskar den är helt fast...

2010-11-09 @ 16:40:37
Postat av: Anonym

jag tycker ni har rätt ! det är allti så att man tror bara för dem gjorde o har mke läsare kommer vi också om vi gör samma sak men det är fel:) det e tvärtom ibland!

den här var skiiiiiiiiiiiiiit bra! seriösTT!! EN TILL IDAG KOM IGEN JAG VET ATT DET TAR TID MEN PLS!! DEM E SÅ HIMLA BRA KAN NTE MOTSTÅ ATT SLUTA LÄSA!! GRYMT BRA TJEJER! :)

2010-11-09 @ 16:41:07
Postat av: Anonym

Kom igen :( snälla!!!!!!!!!! Meeeeeeeer även om de tar tid så kan ni väll göra ikväll eller efter ni ätit

2010-11-09 @ 16:47:00
Postat av: clara

OMG I LOVE IT !! MEEEEEEER MEEEEEEEEEEEEEER MEEEEEEER !!!!! Helt awesome ju !! :D När kommer nästa ?? :D

2010-11-09 @ 16:50:17
URL: http://claran.blogg.se/
Postat av: Anonym

JÄTTE BRA!!! HOPPAS 46 KOMMER IDAG!! :D

2010-11-09 @ 16:53:03
Postat av: HannahBieber

Skita bra! Asså, bra! kommer det en till episode i kväll? längtar!

2010-11-09 @ 16:55:28
URL: http://justindrewbieberstorys.blogg.se/
Postat av: Maja

BRA BRA BRA BRA BRA BRA OCH SUUUPER BRAA! skriv mera typ 2 till idag! Inget jag tvingar er till..Men jag/vi ÄLSKAR ERA NOVELLER!!!! :DD

2010-11-09 @ 16:56:16
Postat av: cajsa

fortsätt skriv !

2010-11-09 @ 16:58:36
URL: http://snicks.blogg.se/
Postat av: sanna

åhh!!!



megabra;D en till idag? :D

2010-11-09 @ 16:58:52
Postat av: Anna

åh, älskar den. naaw, justin... kommer 46 idag? :)

2010-11-09 @ 17:05:57
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Anonym

OMB, vad kommer vad kommer hända med Sofia ? :OOO

SNÄLLA LÄGG UT EN TILL EPISOD!! :DD

2010-11-09 @ 17:07:40
Postat av: Clara

NEJ SOFIA DU FÅR INTEE!!! hahahha skriv mer snällaaaa:D den är skitspännannndeeeeeeeee

2010-11-09 @ 17:13:11
URL: http://baraclaraas.blogg.se/
Postat av: Josefine

Asså ni är seriöst otroliga ;o ...

Haha Snälla gör en novell till ikväll :D lr minst två föresten!! Eh vafan kör på fyra :L hihi älskar't!!

Love.

2010-11-09 @ 17:13:38
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Ida

Jävla Catlin. :O hon har ju förstört allt :o



Skiit bra skriiivet! Snälla en till? :))))



O Sofia får nt dö nu.. ?

2010-11-09 @ 17:17:40
Postat av: Karro Bieber :)

har sett en del bloggar som är wannabe eran, och har kommenterat alla:)



ååååååååh, ni är så himla bra på att skriva. Författare next?<3



detta episodet var otroligt bra! Jag sätter alltid på lugna låtar när jag kollar på era episoder, för jag tycker det blir bra bakgrundsljud.



nu när jag läste episode 45 hade jag hallelujah i bakgrunden, tårarna började rinna på mig!

ni skriver så otroligt bra, och det är så himla rolig att läsa.



tidigare har jag skrivit i typ varje nytt episode "kan ni inte lägga in oftare osv.." men, det har jag nu förstått att det inte behövs, för jag förstår att det verkligen borde ta tid att skriva detta. Varje gång man läst så vill man inte att det ska ta slut, man vill bara att det ska komma mer & mer.



Tack för en sån otroligt bra blogg!<333

2010-11-09 @ 17:19:17
URL: http://iindianknas.blogg.se/
Postat av: Siri

guuuuuuuud! asså det är galet vad spännande.. det måste väl gå bra för justin och Sofia? kommer det mer ikvälll? förlååååt för att jag tjatar men eran blogg är the one and only!!!!!



pusspusspuss

2010-11-09 @ 17:23:07
URL: http://elizabethh.blogg.se/
Postat av: leila

vad spännande! jag vill läsa mera innan jag lägger mig! :D

2010-11-09 @ 17:27:41
Postat av: twitter @ Camie_N

när jag läste det här jag bah: me herregud vad gör hon?! :O sen sen när justin kom in och såg henne så fick jag typ tårar i ögonen <3

2010-11-09 @ 17:33:01
Postat av: Maja

Karro kan du skriva nåra bloggar för jag älskar att läsa noveller!!!! snälla karro? <3<3

2010-11-09 @ 17:52:02

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0