You're my favorite song - episode 8

Min bästa kompis har just kysst Justin Bieber, och du undrar varför jag tycker det är intressant? Berätta nu!
Jag orkade inte höra hennes tjat så jag gick ut och la mig i min säng och hon la sej bredvid mej , vi låg och pratade lite om det dära och jag berättade hur allt gick till, hur hans läppar var, hur han tröck upp mig mot poolväggen och massa.. När jag hade berättat klart allt så såg jag i mörkret att Caylie log lite smått.
- Åh vad gulligt, jag är glad för din skull även fast jag är avundsjuk! sa hon och små skrattade lite.



- Aww tack , jag är verkligen jätteglad. Jag vet inte varför... Jag bara är det !
- Vem skulle inte ha varit det om man just hade sett Justin Bieber blöt i vit t-shirt och dessutom kysst honom ?! sa hon och skrattade.
- Ingen förmodligen , men nu pratar vi om något annat. Vad ska vi hitta på imorgon ? Vi åker ju hem om två dagar och vi har fortfarande inte gjort nånting tillsammans.
- Vi borde gå på en salong och fixa håret och naglarna så vi ser lite annorlunda ut när vi kommer hem , tycker inte du också det ?
- Jo , jag vill färga håret svart. Det känns inte lika speciellt att ha brunt hår längre...
- Det skulle vara skitsnyggt på dej , jag förstår inte varför du inte tänkt på det tidigare.
- Jag har det , men jag har aldrig riktigt vågat. Vi får väl se... Förresten vet du ? Cheerleadingtävlingen är ju snart och jag funderar på att bjuda Justin. Liksom... Jag vet att han säkert kommer att vara upptagen den dagen med någon konsert eller något men det skadar ju inte att jag frågar. Jag menar , tänk om han säger att han kan komma ? Det skulle väl du gilla ? Hahah ! Caylie ? Caylieee ?

Jag kollade på henne och såg att hon hade somnat. Typiskt... Men det var väl dags att jag också sov , klockan var ju trotts allt ganska mycket. Jag reste mej och gick till min resväska och tog upp ett par trosor och ett vitt linne sedan gick jag till badrummet för att byta om eftersom att jag fortfarande hade dom blöta kläderna på mej. Precis när jag skulle ta på mej linnet hörde jag att jag fick ett sms. Jag sprang ut ur badrummet snabbt och kollade så att smset inte hade väckt Caylie som låg nån meter ifrån mobilen och sedan tog jag upp den. Det var ett sms från Justin. Vad gjorde han uppe nu ? Han borde ju ha lagt sej för länge sen.

"Godnatt ♥"

Jag log över att han faktiskt brydde sej om att skriva godnatt till mej och svarade sedan snabbt.
"Natti Biebs :)"
Jag satte mobilen på ljudlöst och stoppade den under min kudde , sedan gick jag och hämtade Caylies täcke eftersom att min hade blivit blöt och la mej sedan bredvid henne. Jag fick ligga väldigt nära henne så att täcket skulle räcka åt båda två , och hon gjorde det omöjligt för mej att somna. Hon snarkade rakt in i mitt öra...
- Cay... sa jag försiktigt och försökte väcka henne. Hallå Cay , du snarkar...
Hon reagerade inte ett dugg. Jag skakade till henne lite i hopp om att hon skulle vakna men nej , fortfarande inte reaktion. Till sist orkade jag verkligen inte med hennes snarkningar så jag gick till Taylor och la mej bredvid henne istället.
Jag somnade på nolltid.

Nästa morgon när jag vaknade jag av att Taylor och Caylie stod och ropade mitt namn och försökte väcka mej.
- Nicoleee , vakna ! Justins intervju live-sänds om tre minuter !
- Va ? Låt mej sova... Jag är trött.
- Vadå sova ? Vi ska se Justins intervju , upp med dej nu , sa Caylie och drog bort täcket.
Jag vaknade till direkt när jag kände kylan.
- Kom igen nu , det är bara en minut kvar nu.
Jag reste mej upp och följde sedan efter dom in till mitt rum.
- Helvete vad kallt det äääär , sa jag och hoppade i min säng direkt och under täcket. Taylor och Caylie satte sej bredvid mej och sedan satt vi där och väntade på att Justin skulle komma ut.

- Och nu , programmets mest önskade gäst... Justin Biebeeeer ! sa Alan Carr , programledaren för Chatty Man.
Alla i publiken skrek när han kom ut. Han hade på sej ett par svarta jeans , en svart tight långärmad och en grön halsduk. Han såg väldigt söt ut.
Caylie och Taylor blev galna och började hyperventilera som vanligt.
- OMG , han är så snyggggg !
- Shhh... sa jag till Taylor och kollade sedan tillbaka på tven.

- Hej Justin , trevligt att äntligen ha dej här ! sa Alan och skakade hand med Justin.
- Tack , svarade Justin och vinkade mot publiken. Hej tjejer !
Alla i publiken skrek igen , dom var väldigt galna.
Justin och Alan gick och satte sej och publiken blev sedan tyst.
- Nå Justin , grattis. Jag har hört att du nyss har släppt en ny skiva. My Worlds - The collection heter den va ?
-  Tack , tack ! Jo den heter så. Jag är väldigt stolt över det albumet , det är nog mitt bästa hittills. Det är liksom bara gitarren och jag. Och jag tror nog att fansen också gillar den.
- Jag har hört en av låtarna , din röst har verkligen förändrats sen du släppte din första låt One time. Vi lyssnar på en bit av den.
One time-videon spelades upp på en skärm som var bakom dom och Justin och Alan kollade på den. Sedan log han.

Dom pratade på om Justins skiva , hans bok och hans kommande tour. Sedan kom ämnet tjejer. Jag satt nu spänd och orolig.

- Justin , som vi alla vet så är du galen i tjejer. Kan du gå på dejter och umgås med tjejer som en vanlig kille eller hur är det ?
- Jodå det kan jag , jag umgås med tjejer exakt som vilken kille som helst men jag får vara väldigt försiktig. Man vet liksom aldrig om dom utnyttjar mej för min status eller sånt.
- Ja det förstår jag. Det här en fråga som väldigt många tjejer säkert vill att jag ska ställa: Har du någon tjej just nu ?
- Nejj , jag är aldelles för upptagen med musiken för att ha tid med någon tjej. Jag vet ju att tjejer betyder problem och det är verkligen något som jag inte behöver just nu. Dock umgås jag med tjejer väldigt mycket men bara som vänner , absolut inget mer än så !

Jag kände hur en liten bit av mej dog inombords när han sa det där... Jag var bara en tjej han hade kul med alltså... Han gjorde säkert så i varenda stad. Förtrollade någon tjej och fick henne att tro att han gillade henne eller något och sedan glömde han henne totalt....

Kommentarer
Postat av: Anna

dumma justin -.- haha, mer! :)

2010-12-06 @ 22:31:34
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: felicia

MEERRRRR!!!!!!!

2010-12-06 @ 23:14:14
Postat av: Emelia bieber

mermermermermermermer!!!!!

2010-12-06 @ 23:55:45
Postat av: Anonym

åh det där va ju taskigt av han -.-

gryymtt braa!!!<3

2010-12-07 @ 00:29:17
Postat av: Anonym

Meeer ! ! ! !

2010-12-07 @ 08:38:28
Postat av: Anonym

jätte bra :)

2010-12-07 @ 08:48:36
Postat av: louise

bra skriveet! :D

2010-12-07 @ 09:22:59
URL: http://lllouiiiseee.blogg.se/
Postat av: Maya

Fan va taskigt stckars henne :o <33

2010-12-07 @ 10:50:59
Postat av: Johanna

Gud så bra :D mermermer <3

2010-12-07 @ 11:17:28
URL: http://justinbieberstories.blogg.se/
Postat av: Anonym

shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit

2010-12-07 @ 13:17:58
Postat av: cajsa

MER ! ♥♥

2010-12-07 @ 14:34:54
URL: http://snicks.blogg.se/
Postat av: Siri

OHNO!!! han menar det ju inte? eller.. ? HIHI. MEEER GIVE US MOOOORE<3

2010-12-07 @ 15:52:38
URL: http://elizabethh.blogg.se/
Postat av: Anonym

skiit bra mer mer mer

2010-12-07 @ 16:00:56
Postat av: Elle

MEEEEEEEER !!!!!!!!!!!!!

2010-12-07 @ 16:13:55
Postat av: Anonym

Meeeeeerr!!!

2010-12-07 @ 16:47:30
Postat av: Julia

stackars henne :(

asgrymt , mer :)

2010-12-07 @ 17:25:58
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: alicia

mer

2010-12-07 @ 17:58:51
Postat av: verro

OMB! bästa novellen jag läst hittils!

2010-12-07 @ 19:09:03
URL: http://javet.blogg.se/
Postat av: Julia

Skitbra, men lite taskigt mot Nicole liksom. :(

2010-12-07 @ 19:19:54
URL: http://biebernoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

merrrrrrrrrrrrrrr idag:D

2010-12-07 @ 19:25:38
Postat av: Anonym

när kommer nästa deeel?? jag kan bara inte vänta!

2010-12-07 @ 21:14:32
Postat av: Nichole ;)

Meeeer!!! :D love The story u guys! ;)

2010-12-07 @ 21:25:51
Postat av: lisa

Meeeer !!! uppdatera jag är beroende !! :S

2010-12-07 @ 21:37:24
Postat av: E M E L I E

Nej, vad taskigt ... Han hade ju inte behövt att vara så övertydlig ... Stackars Nicole.

2010-12-07 @ 21:38:02

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0