You're my favorite song - episode 4

Restaurangen såg ut som en restaurang där inte ens presidenten skulle ha råd att äta. Det var fint fixat och det såg väldigt lyxigt ut.
Vi gick fram till kassan och Kenny stod och pratade lite med någon man som jobbade där , sedan ledde dom in oss till någon V.I.P avdelning. Förmodligen för att vi skulle få vara ifred från alla andra....


Central Park.

Det kom fram en kypare till oss och vi beställde vad vi skulle äta, och självklart tog Justin spagetti med bolognese sås, som jag nästan var 100% säker på att han skulle göra det. Jag kollade på honom och sedan kollade jag ner i menyn igen.
- Varför ler du för? sa han och kollade på mig.
Jag kollade på honom och jag visste inte vad jag skulle säga..
- Eh .. Alltså, jag suckade lite och skrattade till. Jag vet inte, sa jag sedan.
Han kollade på mig med en rolig blick och skrattade lite.
- Jag vet ju att det är något, sa han sedan.
- Men nej det är inget, sa jag och kastade en servett på honom.
- Jo säg nu.
- Men alltså... Jag är bara glad? Är det olagligt att vara det eller? sa jag och började skratta.
Och sedan såg jag att dom kom in med maten i rummet där vi satt så jag flyttade glaset och tackade personalen för maten när han ställde ner den på bordet framför mig.

Under vi åt så pratade vi lite och hade allmänt kul bara.
- Vart bor du då? För du bodde ju inte här i New York, sa han efter ett tag.
- Jag bor i Nashville, om du vet vart det ligger?
- Joda det vet jag, det är ju inte så långt bort från atlanta, nån timma med flyg bara.
- Jag vet, fast jag har aldrig vart där.
Han log mot mig och tog sista tuggan av maten och sedan var han klar och det kändes som om jag inte ätit något än för jag hade hälften kvar.
- Vart ska du åka efter du vart här i New York då? sa jag efter en stund för jag inte ville att det skulle bli en pinsam tystnad.
- Jag ska till.. Em, tyskland tror jag, sa han och kollade på sin mobil. Japp det ska jag, om 2 dagar.
- Okej, vad är klockan? frågade jag nu när han ändå hade tagit upp sin mobil från fickan.
- Snart 11, det började bli väldigt sent. Är du klar?
- Ja det är jag, jag är ändå för mätt för att äta upp allt, sa jag medan jag petade lite med gaffeln i maten.

Vi reste oss upp och han gick fram till bardisken där personalen stod och pratade lite och betalade för maten och sedan gick vi.
- Kan vi gå hem? sa han och log medans han tog på sig sin jacka.
- Jo det gör vi, det är väl inte så långt. Kan vi inte gå genom Cental park? Jag har alltid velat göra det på kvällen men har ju inte kunnat för har aldrig vart här förut, sa jag och skrattade till.
- Jag med, det verkar så himla romantiskt och har aldrig haft tillfälle att gå med en söt tjej som du där, sa han och log och gjorde sin hairflip.
Jag ville bara skrika men jag höll mig lugn.. Kallade Justin just mig söt?

När vi gick där genom den gigansiska parken pratade vi lite och sedan blev det tyst.. Pinsam tystnad...
Efter nån minut när vi bara gick knuffade han till mig så att jag höll på att ramla omkull.
- Haha vad gör du!? sa jag och garvade.
- Jag ville inte att det skulle vara tyst och jag ville inte bryta den så du fick göra det åt mig, sa han och skrattade och stoppade ner händerna i fickan.
- Kan vi inte sätta oss här en stund? Jag börjar få ont i fötterna, sa jag och pekade på en bänk på sidan av gångvägen.
- Jo visst.
Vi satte oss och pratade ett litet tag..
- Tycker du inte att det är kallt? frågade han. Alltså jag tänkte, du sitter ju bara i en tunn tröja.
- Skojar du eller? Jag fryser jätte mycket!
- Här , sa han och tog av sig jackan och drog runt mina axlar.
- Tack, säg till om du vill ha tillbaks den, sa jag och log mot honom.

- Ska vi gå mot hotellet nu? frågade han sedan. Det börjar bli kallt om rumpan haha.
- Jo vi skyndar oss, jag vill in.
När vi kom in i lobbyn tog vi hissen upp på min våning och gick fram till rummet.
- Vi ses väl imorgon eller nåt antar jag , och tog av mig hans jacka.
- Nej behåll den, var beredd på och spring nu Nicole, sa han sedan och log.
- Eh va? Jag fattade ingenting..
Han knackade på våran hotelldörr och började springa och jag sprang efter och svängde in runt hörnet i korridoren och stannade där och kollade om nån öppnade.
Efter några sekunder öppnade nån och sedan såg vi att Taylor stack ut huvudet i dörröppningen och kollade omkring sig och sedan stängde igen.
Vi gick lite längre bort och började asgarva..
- Såg... Du.. Hennes .. Min eller? HAHAHAHA , sa jag till Justin skrattandes som bara den.
- Hahaha ja! sa han tillbaks och gjorde hennes ansiktsuttryck men ännu bättre.

Efter ett tag när vi hade lugnat ner oss så gick vi ett varv runt min våning och sedan var vi tillbaks vid min dörr.
- Så... Nu måste jag nog gå, sa jag och tog av mig hans jacka och drog den omkring honom.
- Ja, jag måste nog också gå till mitt rum, sa han och stäckte ut armarna och vi kramades. Tack för en underbar kväll Nicole, den har verkligen vart super kul!
Efter kramen öppnade jag dörren och gick in och Justin gick mot hissen för hans rum låg nästan på andra sidan av hotellet. När jag stände dörren och vände mig kom både Caylie och Taylor springandes mot mig och skrek.
- VAD HÄNDE, VAD HÄNDE, VAD HÄNDE!?!?!?!?
- Ta det lugnt! Vi åt bara middag, inget mer, okej? sa jag och slängde mig på sängen.....
Kommentera vad ni tycker så kommer det fortare episode 4! ;)



SVAR:
Vi vet att det är några som inte gillar att vi började så "plötsligt" på en ny novell. Men vi frågade er och dom mesta tyckte att vi skulle starta en ny eftersom vi inte hade några idéer kvar eller nåt.
Och vi tyckte att nästan 80 episoder räckte, och det var ett gulligt slut. Om ni inte gillar den nya eller blev sura för vi slutade på "you change everything" - sluta läs bloggen då? Det är ju erat val om ni vill läsa.. Justsayin' ;p

Kommentarer
Postat av: Anna

jäääääääääääääääääääättebra! mer! :)

2010-12-04 @ 00:33:15
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: Anna

hahaha, det slutet var väl bra? :D den här nya novellen ääääääääääääger! :D

2010-12-04 @ 00:34:32
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: sara

tyckte också att den förra var bättre, tråkigt att ni började på en ny :( Den här var inte lika bra... :/ men men :P

2010-12-04 @ 01:31:27
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

skiitbra!!!:D

SKRIV MEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!

2010-12-04 @ 02:32:32
URL: http://ebbaaasworld.blogg.se/
Postat av: Maya

Jag tycker iallefall att det inte spelar nån roll om du byter alla är lika bra :) förlåt<33

2010-12-04 @ 10:09:58
Postat av: Sofia

om episoden 5 kommer om man kommenterar mke så hoppas jag att den kommer snart eftersom jag har kommenterat..hihi ^

2010-12-04 @ 10:40:01
URL: http://www.sofiai.devote.se
Postat av: Julia

Jag tyckte slutet på den andra var supergulligt! Och denna novellen är ju oxå bra, i like it. :)

2010-12-04 @ 11:07:44
URL: http://jumpie.blogg.se/
Postat av: josefine

men vafan, sluta klaga!! asså det är ju deras val om dom vill börja på en ny novell eller inte, lrhur? ;) jag ville oxå veta ett slut på "you change everything" , men asså den här kommer säkert bli lika bra som den andra?! så vafan sluta klaga! det är deras blogg, dom bestämmer ;o om ni inte gillar't, varför läsa? och klart man kanske inte tycker att den här är lika bra, men dom har bara skrivit 4 episoder än? tålamod förfan!!



ah det jag ville egentligen ville säga, var att ni är skit duktiga och jag väntar på episode 5 :D hihi.

love.

2010-12-04 @ 11:33:00
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Nicole Hamilton

Jättebra ! Jag tycker alla kan sluta klaga ! Dem har bara gjort 4 st episode av den här , den kanske inte har börjat bli spännande än :O Den kommer säkert bli ännu mer spännande i mitten ju ? Den förra dem hade var ett jättebra slut tyckte jag .

jag LÄNGTAR tills episode 5 kommer ! :D Ni är jättebra "författare" ;)

2010-12-04 @ 13:11:25
URL: http://justinbstorys.blogg.se/
Postat av: Clara

Skriv meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!! :D

2010-12-04 @ 13:50:56
URL: http://baraclaraas.blogg.se/
Postat av: Siis

Gooddii :D

2010-12-04 @ 14:02:39
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: Julia

Slutet på den andra novellen var ju jätte gulligt som ni sa :)

Den nya novellen är asbra , längtar till episod 5 kommer , mer :)

2010-12-04 @ 14:05:08
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: En annan Juliia <3

Skiit bra, Mera <3 (:

2010-12-04 @ 15:58:28

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0